Llagostera - Can Salvador - Can Llach - Romanya - Montrei - Llagostera



Distància total: 35,25 km
Desnivell de pujada acumulat: 647 m
Desnivell de baixada acumulat: 643 m

Índex IBP: 37





La setmana no ha permès entrenar gaire al gimnàs, donat que hi ha hagut molta feina, i el cap de setmana estava pensat per descansar després del que va passar diumenge.

Així que, dissabte per dormir i fer el ganso; però el diumenge, engrescat pels meus germans, tenia una espineta per treure'm...

En el seu dia va ser Caulès...

De nou hi ha una zona maleïda... Romanyà!!!

Primer la caiguda pel GR.

Segon la "pajara" el passat diumenge al pujar al Puig d'Arques... així que avui la ruta devia passar per Romanyà.

Quedem a les 9h a casa meu, per fer una ruta per les Gavarres que passes per Romanyà.

A les 8h sona el despertador, esmorzo el de sempre, un got de llet amb galetes, i me vesteixo... no fa gaire fred, però està molt ennuvolat, jo diria que molt negre.

Quan estic engrasant la cadena sona el telèfon... que no venen, que esta a punt de ploure... jo surto!!!

Així que enfilo el camí per Can Roig, cap a els Escuts.

Al pla de Panedes el vent es fort i bufa de cara, així que costa pedalar.

Passo per davant de Cal Matutano, La casa Nova d'en Llorenç, el Molí d'en Llambí. Aquí ja comencem a estar protegits pel bosc i el vent no fa tant de mal.

Els camins estan molt malament, ple de basses enormes, però segueixo avançant cap a Can Morató i Cap a Mas Salvador. Segueixo pujant fins a l'alçada màxima (260 m), i després d'una ràpida, però intensa baixada comença l'ascensió cap a la Font de les Serps. Circulo paral·lel a la Riera de Verneda. La majestuositat de la vegetació fa que pugi sense adonar-me gaudint de l'entorn fins a la pista que porta al Puig d'Arques. Aquí aprofito per menjar-me un plàtan, i agafar una mica d'aire.

Ara circulo per camins més amples cap a Font Josepa, aquest ja és un itinerari conegut, ja que per aquí vam baixar el diumenge passat... renoi, la pujada que va ser interminable llavors, ara la faig en un no res, gaudint del paisatge...

Arribo a l'alçada del Dolmen d'en Roquet (386 m), i comença la baixada... vaig sol així que res de fer l'animal, que amb el dia que fa, per aquí no passa ningú...

Amb tota la prudència arribo a Romanyà on decideixo baixar pel GR, ja que pinta que caurà un xàfec en un moment o altre...

Un cop al carrilet comença a ploure, així que a pedalar fort per que la remullada sigui la menys possible...

A Llagostera, i donat que sembla que no plourà més, m'acosto a Mont-rei per veure als "cagats" dels meus germans, i aprofito a veure si me conviden a esmorzar...

Comença a ploure molt, així que tranquil·lament me prenc un minibocata, i una mica de fruita, xarrem una mica, i aprofitant que deixa de ploure torno cap a casa per dutxar-me.

Després paella de la mama.

Bon diumenge!!! i la maledicció de Romanyà ha caigut.

La propera setmana, aprofitant el divendres festiu, el meu germà petit i jo volem fer una ruta pel pantà de Susqueda, a veure com pinta el temps. (Si algú es vol apuntar... ja sap)