Quant tot va malament, recorda, pot anar pitjor

Ahir me vaig anar al llit amb ganes de fer una mica d'exercici, i és que només vaig poder fer un parell de sessions de gimnàs, el dilluns i el dimarts, per motius de feina. La setmana ha set dura i necessito cremar adrenalina... així que me proposo fer una sortida suau per reservar energies pel diumenge a la Copa Gironina.

M'aixeco d'hora i està enubulat... la temperatura fresca però ideal per anar en bici... decideixo anar fins a Girona i tornar pel carril, sense presa però sense pausa...

Inicio camí... només sortir de Llagostera, i acostumat al tall del carrilet per la construcció d'un col·lector vaig pel desviament... però veig que ja han restablert el pas original... primera cagada sense importància.

Enfilo cap a Cassà, és d'hora i només me creu amb les iaies que porten el gos a passejar... com matinen aquestes dones... que tindran que fer la resta del dia?

Arribo a Cassà sense incidències, i a l'alçada del polígon (que poc m'agrada aquest pas), a una corba, noto que la bici marxa d'una manera poc habitual... ja mosquejat, m'adono que la roda de davant va una mica fluixa... vaig controlant la pressió i sembla que no perd, o si ho fa, molt lentament.

Passo per Llambilles, content, porto bon ritme, però... sembla que la roda va més fluixa, sense importància segueixo... a Quart, començo a tenir problemes de direccionalitat... sembla que he perdut pressió i que a les rectes s'aguanta, però a les corbes és nota molt... miro de trobar un lloc còmode per canviar la càmera...

Desmuntant la coberta, veig que encara hi ha fangueig de la marxa d'es Pollastre... no vaig fer els deures i havia de netejar la llanta...

Reviso la coberta i trobo dos punxes importants, però que no traspassen la coberta... canvio la càmera i munto la coberta novament...

Inflo la roda i noto que alguna cosa no va be... algunes manxades no costa res, algunes manxades costa molt... trec la bomba de la vàlvula i... pufffff surt tot l'aire... la vàlvula s'ha trencat.... no m'havia passat mai!!!

La vàlvula petada!!!

La segona càmera que porto de recanvi on esta??? Merda!!! No la vaig poder reparar després del pollastre i només portava una... així que miro de reparar la punxada de la càmera que perdia i no surt aire... no localitzo la punxada... així que decideixo muntar-la i anar inflant quan ho necessiti...

Així que munto tot de nou, i mentre estant me surt el "ramalaso" enginyeril... penso: "La càmera perd aire per un forat amb un cabal petit, el cabal es directament proporcional a la secció del forat, per tant si la secció del forat no varia, l'aire surt amb una velocitat constant... i per tant funció del temps.... així que quan més ràpid vagi menys vegades hauré de inflar la roda..."

Aquesta conclusió fa que, me foti una "rostida" impressionant fins a Cassà... començo apretant a la sortida de Quart fotent el plat gros ja al circular a la zona paral·lela a la carretera... arribo fins a la rotonda on hi ha la màquina expenedora de llet i he de parar a inflar ja que no giro... inflo la roda, i me foto una altre rostida amb el plat gros fins a Llagostera arribant a una velocitat punta de 50 km/h... al Bar el Carril he de parar.... no!!! a esmorzar no!!! a inflar la roda.

Segueixo cap a casa, ara sense presa i me trobo als Titans del Club BTT... xarrem una mica i me conviden a anar a fer una birra, però he d'anar a comprar un parell de càmeres a ca l'Oscar per demà poder anar a la Copa Gironina a Bescano.

Al final han caigut dues càmeres, un joc de pastilles de recanvi i un nou joguet...

El tubeless ronda pel meu cap!!!