Antipunxades


Els que me seguiu sabeu que soc expert en punxar. De fet, a la meva motxilla sempre portava 2 càmeres i una caixa de parxes.

He dit portava, ja que fa temps que no punxava. Vaig conèixer les càmeres antipunxades.

Les primeres que vaig muntar van ser a l'Stumpjumper, i van ser les Specialized Airlock. Recordo que portava unes cobertes molt i molt primes però molt lleugeres i punxava cada sortida. Va ser muntar aquestes càmeres i oblidar-me de les punxades, inclús amb aquelles cobertes.



Després va venir la rígida. Ja directament li vaig ficar aquesta protecció. En aquest cas van ser les Slime Smart tube. Diria que són una mica més pesades que les Specialiced, però per contra la vàlvula no és bloqueja tant amb el líquid segellant com a les americanes.


Aquest cap de setmana vaig punxar. Baixant per una pista plena de brancada procedent de la neteja dels boscos, vaig sentir un pam, i després un pis, pis, pis... quasi no me va donar temps ni de frenar, és va desinflar la roda en un parell de segons... va començar a sortir líquid, esquitxant tota la bici, les cames, tot!!!

Per tal com es va desinflar ja veia que la cosa era greu, inclús patia per la coberta, que això si que no te arreglo al mig de bosc...

El forat era impossible de segellar...



Així que he aprofitat per canviar la càmera. Pensava que hauria de fer-ho abans ja que no creia que aquest líquid mantingués les seves propietats tant de temps. La càmera portava més d'un any muntada i quasi 4.000 km.

He aprofitat per posar les "rodes d'estiu". Amb la rígida venien de serie unes cobertes Kenda Small Block Eight, que vaig haver de canviar a l'hivern per falta de grip. Ara amb el bon temps, els hi donaré una nova oportunitat, tot i que ja estan a les últimes. S'ha d'aprofitar el material.


Be, així que recomano aquest sistema de protecció antipunxades. Barato, fàcil d'instal·lar, fàcil de mantenir... només te un però. No pot treballar a tant baixes pressions com un sistema tubeles, però jo en se tant poc que no sabria notar la diferència.