Llagostera - Els Metges - Romanyà - Llagostera

Desnivell de pujada acumulat: 968 m
Desnivell de baixada acumulat: 959 m

Quedem a les 8:00 h a casa d'en Miquel. Jo ben be no se per on anem, ni amb qui anem... si que se que a Els Metges i Romanya, però avui pensava me portarien... ni introdueixo el track al GPS.

En Miquel surt i ens trobem a fora... xarrem una estona i després d'uns minuts de cortesia als companys que havien de venir, els truquem. Al final no poden venir, per problemes familiars.

Sense saber ben be per on anar, enfilem cap al Pla de Panedes pel Bosc de Can Rauric, creuem Els Escuts, cada un per un lloc diferent.

Seguim pedalant i xerrant, quant un dels dos pregunta... anem be? Despistats amb la xarrameca no sabíem on estàvem... així que fem una parada tècnica per decidir la direcció capa on pedalar... ens endinsem per un corriol en direcció Cassà, ja que descartem trobar el camí cap al Rocatal, que era per on volíem pujar.

Després d'una estona arribem a la pista de la Serra Llarga. Aquí ja preveiem que la pujada serà dura, d'aquelles que només fas que pedalar i acabes amb un mal de cul impressionant.

Després d'una estona pedalant, arribem al Sant Cebrià de Lledó (Els Metges), on fem un avituallament lleuger a base de botifarra, pa amb tomàquet i aigua!!!

Els Metges

Fem petar la xerrada, i la veritat que m'ho he passat molt be.

Després d'una estona fent sobretaula, decidim tornar a fer camí cap a Romanyà. La veritat que fa molta mandra tornar a agafar la bici per pujar aquella maleïda pujada...

Seguim el camí cap al Puig d'Arques, i en un intent de fer la ruta mes divertida decidim agafar un trencant que ens porta cap a Can Tibau (veus Miquel que maco queda dir que t'has perdut sense dir-ho). Can Tibau està en un punt baix respecte al camí cap a Romanya... la baixada va ser molt divertida, però la pujada, amb la botifarra de banda a banda de l'estomac... no tant.

Pujant, pujant... arribem al Col del Matxo Mort. Aquí fem una parada tècnica per canviar l'aigua de les olives, i una foto de rigor per immortalitzar la ruta.

En Miquel al Coll del Matxu Mort

Seguim fins a Font Josepa, i arribem a Romanyà. Decidim anar al Mirador de les Mirandes. Aquest Lloc per a mi es encantador, i quedo embelesat tot el temps que faci falta.

Vistes al Mirador de les Mirandes

Després d'una estona xerrant i disfrutant del paisatge, decidim tornar. No ens posem d'acord per on baixar cap a Llagostera. Jo deia pel GR fins a la Font Picant, i en Miquel per uns corriols que van a parar al Pla de Panedes. Al final, ni un ni l'altre... la meitat pel GR i l'altra meitat pels corriols...

Arribem al Pla de Panedes, pedalant fort... i és que ja estem aprop de casa.

M'acompanya fins a casa, i deixem pendent la tapa de morro i les cervecetes de Can Cassoles per un altre dia, i és que ja fem una mica tard.

La veritat que avui ha sigut una ruta divertida, amb una quilometrada maca, rondant els 1000 metres de desnivell, i amb bona companyia.

He arribat a casa amb els primer 1000 km de la stumpjumper en 4 mesos i mig. Un altre motiu de satisfacció.

Demà sortida amb el Club BTT... a veure si aguanto. Porteu-vos be i no foteu molta canya.