Fred

   
Semblava que no havia d'arribar, i ja el tenim aquí. Per mi, el pitjor enemic del esportista. El fred. 

Tot i les baixes temperatures i el fort vent, ha sigut una setmana complerta on he seguit escrupolosament la meva programació d'entrenaments. 

Dimarts, de bon matí plovia i feia molt de vent. Les previsions meteorològiques indicaven que a migdia faria bon temps, així que preparo la bossa, i me proposo sortir a trotar una estona a l'hora de dinar. Dues voltes a l'estany de Banyoles vaig fer a bon ritme. No vaig patir cap molèstia intestinal, el que em fa pensar que les que pateixo al matí tenen relació amb el fet d'aixecar-se i assentar l'esmorzar. 

Dimecres seguim amb les nocturnes amb la btt. Només érem dos. La temperatura era molt baixa. Ens vam dedicar a rodar i xerrar sobre entrenaments i els seus principis. Analitzant els errors que comentem. Veient els diferents punts de vista... Sortida plàcida a molt baixes pulsacions, poder massa baixes, on tot i el fred que fotia, no vaig tenir la sensació de fred extrem. 



Dijous tornem a córrer. Aquest cop de bon matí. Provo no prendre cap tipus de làctic. Una torrada amb nutella, va ser la meva ingesta. Les molèsties que normalment apareixen a la mitja hora d'iniciar l'esforç, es va endarrerir una miqueta, però van aparèixer... la intensitat de les mateixes va ser molt menor que en altres ocasions. Seguirem provant, tot i que no vull deixar de menjar abans de sortir. 

Divendres, a mig dia, vaig treure una horeta per rodar una estona amb la bici de carretera... el vent acusava la baixa temperatura per l'hora del dia... a l'hora m'empenyia en segons quins trams, confonent les sensacions que produïen les cames. Per contra, també frenava en altres trams, endurint l'avançament.  

Dissabte teniem programat fer una sortida pel Baix Empordà amb la bici de carretera... unes 4 hores de rodatge amb un parell de petits ports. El termòmetre al sortir marcava 0º. Era el moment de col·locar les punteres de winstoper a les sabates, i treure els millors guants que tinc... La ruta molt maca: Romanyà-Calonge-La Ganga-La Bisbal... aquí teniem previst enfilar cap a Pals-Palamós-Platja d'Aro, però veient que ho allargaríem massa vam decidir tirar cap a Santa Pallaia, i cap a casa. Vaig aprofitar per anar fent quatre apretadetes de 5 minuts pujant una mica les pulsacions... vaig trencar a suar!!! 

El Club tenia programada una sortida per la zona de Romanyà, diumenge. Tot i que me passaria d'hores aquesta setmana, no m'ho vaig repensar... treballaria durant la pujada, i després, a la baixada, a gaudir... així va ser... controlant les pulsacions fins a Font Josepa. A partir d'aquí, vam anar baixant amb infinitat de parades, gaudint de llocs com la roca grossa d'en Cases, del dolmen de la Cova d'en Daina, de les alzines centenàries, de la Font de Panedes que l'ha restaurat últimament, del corriol de la Font de Salenys.... la tornada va ser pel carril bici, suau, suau!!! 


El grup a Font Josepa

A la roca grossa d'en Cases

Content!!! Aguanto be la càrrega!!! No m'estressa el pulsòmetre com l'any passat!!! Gaudeixo de cada una de les sortides que faig, i la motivació està a tope. A les properes setmanes seguirem incrementant el volum (hores), i la intensitat, per tal de que el cos no s'acostumi a un mateix ritme. 

També aprofito per convidar-vos a participar a la VI Marxa x parelles que celebrem a Llagostera el proper diumenge (1 de desembre). Com sempre, s'ha preparat amb totes les ganes del mon, per gent que li agrada el "mountainbike", per la gent que li agrada el "mountainbike". Tindrà tots els ingredients de cada any; corriols, camins, bon rotllo, butifarres... i sembla que, fred!!! Com sempre!!!