Primera setmana

 
Si, he sobreviscut a la meva primera setmana d'entrenaments!!!

En principi, no tenia ni idea, de com compaginar el fet de treballar la bici i la carrera a peu. Poc a poc, vaig anar investigant i vaig trobar poca, però valuosa informació, que m'ajudarien a muntar el pla d'entrenament.

En principi l'he dividit en tres fases:

1. Base
2. Força
3. Velocitat

De la Força i la velocitat us parlaré més endavant.

La primera fase, de base, te una durada de 14 setmanes, i es basa en agafar fondo. Les primeres setmanes són de carrera continua a baixes pulsacions, i bicicleta al 70% de les pulsacions màximes. En principi treballo 6 dies a la setmana, i descanso 1 (dilluns). Faig això, ja que la intensitat de treball és baixa, i és pot aguantar força be.

Així dons, tinc previstes fer una setmana potenciant la bici, i l'altre potenciant la carrera a peu. Una setmana 2 dies corrent i 4 de bici; i l'altre 3 dies corrent i 3 de bici.

He intentat organitzar-ho de manera que pugui seguir sortint amb la colla, ja sigui a peu, amb la bici de carretera o amb la btt. Crec que és una bona manera de no perdre la motivació. I per descomptat, res de anar pendent del pulsòmetre... començo a coneixem, i se quan estic per sobre del límit que m'he marcat, així que a les pujades, si he d'afluixar, afluixaré, però seguiré anant amb la colla de senglanots.

Dos dies crítics he tingut aquesta setmana.

Dijous, donat que he sortit a córrer de bon matí, després d'haver sortit en bici la nit abans... he d'estudiar si és falta de descans, o que. I si fa falta, moure la sortida de dijous a migdia, o a la nit.

També dissabte... aquest si que va ser per falta de son, acumulat de la setmana, fruit d'algunes preocupacions sense importància... be, això crec!!! Diumenge, després d'haver fet una cura de son dissabte, la cosa va anar molt millor, amb les pulsacions al seu lloc.

Al final han sortit quasi 9 hores setmanals front les quasi 8 que tenia previstes fer... de fet, crec que les sortides amb la btt tenen un menor rendiment, ja que a les baixades cardiobascularment no es treballa tant com amb la bici de carretera...

Font de la Taverna de Baix... la ruta de diumenge!!!





Així que estic content. Sobretot, per que no estic cometent un dels errors de l'any passat. L'ànsia. És tanta la motivació a l'inici, que intentes fer més del que toca, i al final ho pagues.

Com diu el company Roberto: Go 2.014!!!!