II Marxa 7 ermites de Bescanó - Ruta llarga

Dissabte 08-08-09 - Sortida BTT - Pujada al Puig Gros

Distància total: 29,44 km
Desnivell de pujada acumula 497 m

Índex IBP: 36

Avui no he quedat amb ningú... en Miguel està descansant de la ruta de dos dies amb el seu cosí, i decideixo sortir sol... tenia pensat fer una ruta de 100 km per les Gavarres que fa temps que volta pel meu cap, però els compromisos familiar fa que opti per una ruta més curteta... a la tarda vull estar a la festa de cumpleanys del meu nebot.

Així que mentalment reviso la meva base de dades en quant a rutes es refereix i veig que fa temps que no pujo al Puig Gros, i aprofito per fer-ho... és tard, les 9:30h i comença la caloreta, encara que deien que plouria.

Les sensacions, inicialement al pla de Panedes, són molt bones, suposo que després del descans necessari és comença a notar el fons agafat durant el camí.

Quan comencen les pujades segueixo be... al final arribo a dalt, i sense quasi reposar un segon inicio el descens... com vaig sol, baixo al meu aire a un ritme altet, aprofitant el recorregut de les suspensions... de cop me trobo a un noi amb una bici de carretera... increïble, però baixava be!!! L'adelanto i segueixo... ja al pla continuo a bon ritme fins a casa...

Aprofito que arribo d'hora i rento la bici.

A la tarda festa de celebració del 4art cumpleanys del Marc, el meu nebot, i li portava una bicicleta de regal... la seva ja li queda una mica petita. Per cert... les rodes van durar una tarda... al matí següent ja les va treure i diu que va estrenar el casc!!!




Diumenge 09-08-09 - Marxa 7 ermites de Bescanó


Distància total: 32,17 km
Temps: 3h 32 min
Velocitat mitjana: 9,76 km/h

Desnivell de pujada acumula 1.115 m
Índex IBP: 94


Me venia de gust fer la II Marxa 7 ermites de Bescanó - Ruta llarga, així que vaig intentar convèncer al meu germà Manel per que vingués amb mi.... no va haver-hi manera...


Així que jo sol me planto a Bescanó i faig la inscripció. Me donen el dorsal 181.

Moment de la sortida

A la sortida me quedo una mica al marge, ja que vull anar al meu ritme, sense intentar participar a la cursa que sempre es munta a la part inicial del "pelotò".

Inicio la ruta amb molta precaució, no tinc ganes de petar de seguida.... de seguit els primers embussos al primer corriol... després d'uns quilometres cada escú pren el seu ritme... els nens amb els pares es quede darrera i fem un grup del mateix nivell... uns de Vidreres i un company amb una Epic que per ell era la seva primera pedalada.

Primer embus al primer corriol


Fins al primer avituallament, aproximadament al quilometre 10 el traçat discorre per camins i corriols poc tècnics i amb desnivells suaus... la cosa va be... Menjo una mica de fruita i bec aigua.

A partir el quilometre 14 aproximadament, es divideixen els dos traçats, el llarg i el curt, començant una part amb molt més corriol, molt més tècnica i amb desnivells més importants... passem a pocs metres del segon avituallament i necessito menjar alguna cosa... així que miro de dosificar les forces que me queden fins arribar-hi.

Després d'una bona volta que ens fan donar arribo al segon avituallament una mica tocat i amb falta d'energia. Han esgotat les existències... no hi ha ni aigua ni menjar... així que decideixo menjar una barreta que porto d'emergència i li dono la segona al company de la Epic que també anava desesperat...

Arribem al tercer avituallament al quilometre 28 aproximadament, que només era líquid , bevem aigua a plaer... queden uns 5 o 6 quilometres... una pujada suau per asfalt i tot camí fins l'arribada, on ens espera un refresc i un bocata de botifarra... i pomes a plaer.

Pedalada molt i molt guapa... molt corriol, alguna part una mica massa tècnica però els hi perdonarem pels paratges per on em passat.