Buscant la neu...

Modalitat: Btt
Desnivell de pujada acumulat: 717 m
Pendent màxima: 16%

Ahir tenia ganes de sortir amb la bici de carretera… no havia quedat amb ningú, així que era el moment de fer una ruta en solitari... objectiu veure la neu!!!

Hi havia dos opcions:
1. L’Ardenya (Sant Grau)
2. Les Gavarres (Romanyà... altres opcions és queden molt lluny de les meves aspiracions)

Així que m’abrigo força i enfilo cap a Romanyà... al principi ho passo molt malament per l’aire fred... i que el terra esta moll i no tinc gaire experiència en conduir aquestes rodes finetes i llises per la superfície lliscant com era l’asfalt en aquell moment...

El fred de seguit passa en quant començo l’ascens de les primeres rampes... però alguna cosa no va be... la posició no és amb la que he sortit... el seient és va baixant!!!

La bici porta inclòs al quadre el sistema “d’abrazadera” i és va trencar en el seu dia... fins ara havia aguantat, però avui esta capritxos i la tija va baixant poc a poc... així que parada per posar el seient a lloc... segueixo pujant... quan arribo a Romanyà, veig la neu que buscava, però cada vegada és fa més difícil continuar amb el seient així...

Decideixo tornar... la baixada, amb l’asfalt ben moll, no me dona molta confiança, tot i això veig xifres al velocímetre a les que no estic acostumat... això de la carretera és un altre mon!!!

Passo per la botiga de l’Oscar i li deixo la bici per veure si podem fer algun “apanyo”, quedem en retallar el tub i posar una “abrazadera” convencional....

De cop sona el telèfon... és en Pep... me pregunta si vindré demà a la sortida programada pel Club BTT Llagostera... la sortida és a Fitor, i li comento que diumenge passat vaig tenir prou, així que si surto en btt serà amb en MAD i l’Arnau per la zona... està sondejant a la gent del Club per tal de veure si la gent està per fer-la o no... els condicionants climatològics són molt adversos per fer una sortida de més de 70 km i per les Gavarres... jo me “rajo”... de totes maneres li dic que si vol venir amb nosaltres sortirem a les 9h.

Avui havíem quedat al Pavellò amb en MAD i l’Arnau... la proposta... original!!! Anar a veure la neu en btt!!!! je, je... En Pep s’ha apuntat, i després d’uns minuts de cortesia per si ve algú mes, decidim anar cap al Puig Gros... ronda els 400 i pico metres d’alçada i segur que hi ha neu...

Enfilem pel carrilet cap a Cassà... avui pujarem per la Pineda Fosca i amunt... al principi la sensació de fred és mol alta, i més rodant pel carril bici... però quan ens fiquem a bosc, i comencen les pujades, comencem a entra en calor...

Tot xerrant, i esbufegant, pugem a ritme de Pep fins a Can Bota... pel camí veiem unes calces tirades al mig... alguna tenia molta pressa per fer alguna cosa... impressionant.

A partir de Can Bota comencen les “hostilitats”... és el tram més maco.. amb alguna pendent forta, de plat petit i molinent intens!!! De cop veiem que han netejat els voltants d’unes sureres centenàries... aprofitem per parar i veure-les, baixar pulsacions i fer-nos una foto!!!

Seguim amunt... comencem a trobar neu a les bores del camí... l’objectiu s’ha complert... però hem de pujar fins al Puig Gros...

Seguim l'ascens, i aquí ja hi ha més neu... més aviat, neu gelada... equivocar-te al agafar la rodada és una patinada segura... en Pep comença a patinar i tot pedalant no avança, l’Arnau que va darrera igual... jo per sort vaig per la rodada bona... el gel es va trencant... la impressió és d’anar obrint camí com els vaixells trencaglaç... arribem a dalt... i ara com baixem!?!?

La pista amb més neu... la neu estava gelada

En MAD arribant al Puig Gros

Tots reagrupats a dalt

Fem un mos, tot veient el paisatge....

i baixem... els peus ja els tenim insensibles, i a mi me preocupa molt com baixarem, ja que la neu esta glaçada i ara queda una bona baixada.... al principi amb molta prudència, intento allargar molt les traçades, i alguna patinadeta sense conseqüències... passem el pitjor, i trobem, ja la zona sense neu al camí... baixem fins al Rocatal a bon ritme.... divertit!!!!!

S'ha passat de frenada?

Aquí decidim anar cap a Roamanyà.... passem per Font Josepa i aprofitem per ensanyar-li al Arnau el Dolmen de la Cova d’en Daina....

En MAD al Dolmen de la Cova d'en Daina...

Això és l'entrada a la cova... la resta l'enterraven!!!

Baixem par pel GR i part per corriols fins al pla de Panedes.... molt divertit!!! Jo començo a tenir sensació de gana, i les cames no tiren com abans, així que me menjo una barreta per veure si agafo una mica de forces, i no perdo als companys!!

Arribem d’hora a Llagostera així que anem a fer un cafè a un cèntric forn-cafeteria... be, no és un bike&breakfast, però s’assembla....

Li preguntem com va la nova adquisició a l’Arnau... els Reis li ha portat uns Scale 35 molt i molt maca!!! Diu que s’ha de donar pedals igualment.... com ha baixat de Romanyà el tio... si el perdíem i tot!!!

Altimetria

Sortida molt guapa per la novetat d’anar pel gel i la neu verge... m’ho he passat teta!!!

Pere ha dit...

Hola Jordi:
Os he vist arribar...Ja veig que heu disfrutat de "lo lindo". Ahir a la tarda vaig pujar a Els Angels amb la flaca i deu-ni-do el gruix de neu que hi habia.
Salut.

Arreplegatsbtt ha dit...

Ruta molt guapa per la novetat d'anar per la neu, i per l'estrena de l'Arnau!!!