Repte 3 clàssiques

Modalitat: BTT
Desnivell de pujada acumulat: 1749 m

Quan començava a sortir amb el Club BTT Llagostera, hi havia 3 rutes clàssiques que es repetien al calendari, any rera any.

1. Pujar al Puig d'Arques
2. Pujar a Cadiretes
3. Pujar a Caulès

Els primer any jo no me vaig atrevir mai a fer-les. Eren molt i molt dures. Més endavant, ja me vaig atrevir a anar amb el Club, i les vaig repetir en vàries ocasions pel meu compte.

L'estiu passat, en MAD estava de vacances mentre jo treballava, i dia si, dia no es feia una clàssica. Mig en serio mig en broma, li vaig comentar que les faria totes juntes el cap de setmana, quan ell marxes de vacances. És va fotre a riure.

Aquest estiu, mentre en Dani i jo vam anar a Olot i tornar pel carril, vam comentar l'opció de fer-la. Vam decidir que quan tingués la bici nova ho intentaríem.

Cada cap de setmana, quan planificàvem les sortides dels dissabtes, en Dani sempre proposava fer-la. No teníem informació, no sabíem ni els quilometres que sortirien, ni el desnivell acumulat... l'anàvem posposant.

Vaig començar a treballar amb el track. Talla d'aquí, enganxa d'allà. Al final sortien uns 70 quilometres i prop de 2000 metres de desnivell acumulat. Amb tot això preveiem 7 hores de sortida. Fora de l'abast d'una sortida de dissabte.

Vam estar pensant, i al final vam decidir fer-la avui. Tot i ser la Festa del Bolet a Llagostera, si sortíem molt d'hora podríem arribar a l'hora de dinar. En cas contrari, l'hauríem de deixar per l'estiu que ve, i no volíem. Pel fet de ser la Festa del Bolet hi ha hagut gent que no ha pogut venir, i els hem trobat a faltar, però o era avui, o ja no era.

Sona el despertador a les 5. Quines hores d'aixecar-se!!! Dons si. L'objectiu és arribar abans de les 13, i per tant s'ha de sortir a les 6. El problema de sortir a aquestes hores, apart de que és negra nit, fa molt fred, mentre que amb aquesta tardor que estem tenint, a mig dia tenim temperatures bora els 30 graus. Després d'escollir l'equipació, preparar la bici, els avituallaments, etc. Sortim.

Primers quilometre

Inicialment, la idea és anar al Puig d'Arques, després a Cadiretes, i finalment a Caulès.

Primera "deshidratació" d'en Dani. Durant la ruta en fotrà unes quantes

Fins al Puig d'Arques ho fem a les fosques. Portem un ritme molt ràpid, i en 1 hora i quart estem a la bola.

El radar meteorològic roig ruent. El primer objectiu el tenim a l'abast.

Encara afogats per la pujada ens fem la foto al primer objectiu.

Aquí gaudim de l'espectacle de la sortida del sol. La imatge és impressionant, els primers rajos de sol reflectint-se al mar pla com una taula, descobrint cada poble, il·luminant els colors de la muntanya, els colors de la tardor... uf!!! No es pot descriure, però ha sigut una sensació impressionat veure sortir el sol allà dalt!!!

Els primers rajos de sol comencen a reflectir-se al mar

La lluna és fa el ronço i no es vol amagar

Un cop ha sortir el sol, podem prescindir del llum, i baixem cap a Romanyà a bon ritme, passem per Font Josepa, i baixem pel GR fins al carrilet. És l'ultima oportunitat de prendre alguna cosa, i ens acostem al bar que hi ha a la Font Picant. Encara està tancat, i anem a Santa Cristina. Ens costa trobar un bar obert a aquestes hores, però el trobem. Mengem una mica i cap a Ridaura. La intenció és pujar pel camí romàntic fins a la Trencada, i després cap al Puig de Cadiretes.

Trobem les cintes de la cursa de la Copa Gironina de diumenge que organitza en Medina. Coincidim, tot el recorregut amb el traçat del circuit. Arribem a la trencada i encara toca pujar fins a Can Cabanyes.

Primeres cintes de la Copa Gironina de diumenge que trobem. Després seguirem el circuit al inrevés

La calor comença a ser sufocant, i aprofitem per treure capes, bufs, maniguets... trobem a gent que està entrenant el circuit. Alguns coneguts!!!

Arribem a Cadiretes.

Segon objectiu. Cadiretes

Les vistes avui són impressionants. Podem apreciar  tots els pobles veïns, el Santuari dels Àngels, veiem el Puig d'Arques molt lluny!!!

Les vistes són impressionants

A la última carena hi ha el Puig d'Arqués. D'allà venim.

He vist cansat a en Dani, jo també ho estic, i li pregunto si vol seguir. La seva resposta és clara i concisa. Estem aquí per fer els tres.

Seguim, ja només queda un clàssic. Caulès. Baixarem fins a Font Bona, per anar al Coll de Mallorca, Terra Negra, la Casa de colònies Can Mundet i Caulès.

Pel camí trobem a més coneguts entrenant el circuit, en Morales, en Quim Esparraguera, En Quim Mallorquí, l'Arnau!!!

Baixem fins a Font Bona, amb una oloreta a freno rostit impressionant. Després de la baixada, i amb les cames fredes, les fortes pujades que venen és fan dures. Anem fent sense apretar les cames i tirant molt de cadència. La calor també fa la seva, i després de sortir de Font Bona, me n'adono que no tinc aigua.

Arribem al Coll de Mallorca, l'esforç ha sigut important sota el sol que ens està escalfant el cap, i enfilem la baixada fins a Terra Negra, on encara hem d'encarar la pujada fins a Puig Ventós. Tirem de cadència, i pim, pam, pim, pam!!! Ens plantem a Caulès!!!

Tercer i últim objectiu.

Hem assolit l'objectiu del dia. Tenia molt clar que ho faríem, però no amb tanta facilitat.

Estic preocupat ja que encara queden uns quilometres i fa una estona que no tinc aigua. Tinc la boca seca, i miro de que me donin aigua a la casa que hi ha al cantó de l'ermita. No contesta ningú i he de desistir. En Dani reparteix el culet que li queda, i enfilem cap a casa.

Ara, ja el recorregut, és quasi tot baixada, tot i que les poques pujades que trobem és fan dures. Santa Ceclina, pica les cames.

En Dani te l'horari d'hivern al GPS i pateix per que arriba tard. Agafem el camí més directe i en un pis pas, ens plantem a Llagostera. Al arribar se n'adona de l'error i flipa amb el temps que hem fet, tot i parar a gaudir de les vistes, a esmorzar... ens acomiadem i quedem per dissabte (si és que podem)

Arribo a casa, i el primer que faig és hidratar-me. Una birra amb gasosa de mig litro!!!! Quina set tenia!!! Després dutxa i estiraments... com m'ha costat estirar!!!

Després dinar, migdiada, pel·lícula, migdiada... uf  que dur és això de la bici!!!!

Núria ha dit...

Quina sortida mes canyera a seguir aixi nois!!!

Xevi COMAS ha dit...

Quina colla!!!
I a mi em diuen que on vaig a fer tants Km, desnivell, hores... M'alegra saber que hi ha gent llempada com jo.

Si podeu penjar la ruta, igual un dia d'aquests intento aquest repte.

Salut!!!

Pere ha dit...

Collons Jordi, quin troç de ruta.

Felicitats.

Pep M ha dit...

Enhorabona crakcs !!!
Ara toca rebaixar el temps...

Dani ha dit...

La ruta mes dura que he fet de moment, ara a preparar la propera. Quina por!!!!!!