I ara, onada de fred POLAR

 
Ja no soc un autèntic biker!!! Després de l’onada de fred Siberià, aquest cap de setmana ha tocat fred Polar, i no he resistit.

Durant la setmana, he anat al gimnàs un parell de dies a barallar-me amb l’el•líptica... es nota el treball i cada dia estic més “suelto”.

Dijous, la nocturna post partit del Barça (dimecres). La temperatura era baixa (0º ni fred ni calor), això fa que de les 5 aus nocturnes habituals només quedéssim en Dani i jo... decidim fer alguna cosa que trempi amunt per agafar una mica de temperatura... un Rocatal... però per arribar a la pujada s’ha de fer una bona estona de pla... anem a bon ritme... trobem neu al camí, les bases completament gelades i no es trenquen al nostre pas, el terreny està gelat i “cruixeix” al trepitjar-lo, i el fred es comença a notar a les mans... tot i portar dos guants, pateixo molt, no puc canviar de pinyons, i amb prou feines frenar... per fi comença la pujada... en Dani, que porta un parell de setmanes de descans, està pletòric i vol provar-se a la pujada... jo intento no passar-me de pulsacions, tot i això no el perdo de vista... l’aire crema la gola al respirar, l’aigua de l’ampolla comença a tenir una textura “no tant líquida”. Un cop a dalt, ja hem entrat en escalfor, però parar molta estona seria perjudicial, fa molt fred, i decidim baixar a tota llet... intento recordar on eren les plaques de gel i la neu glaçada, per tal d’afluixar el ritme, tot i això baixem ràpid... aquesta vegada no hi ha hagut esprint al pla... massa fred, i no volia pujar de pulsacions... cap a casa, dutxa i molt mal dormir per la reacció del cos del pas del fred a la calor...

Dissabte m’aixeco d’hora per tal de estudiar una bona estona... el termòmetre marca 8 sota zero... estic pendent tot el matí d’ell, no puja ni a tiros... després de dinar, i amb 2 graus positius, decideixo fer una sortida suau... carrilet fins a Quart, a baixes pulsacions... és impossible controlar-les... no se que me passa, però de seguit es disparen... el vent lateral suposo que tindria alguna cosa a veure... collons com frenava el condemnat!!! A la tornada també afectava, però crec que no tant, i m’empanadeixo una mica de no haver anat fins a Girona...

Diumenge hi havia sortida amb el Club... era una sortida d’aquelles llargues, i per tant es sortia a les 8... m’aixeco, i miro el termòmetre... 7 sota zero... me passa pel cap el que vaig patir dijous a 0º i decideixo quedar-me a casa... ho tenia tot preparat: mitjons winstoper, guants d’esquiar, samarreta tèrmica de muntanya, les millors malles i la millor jaqueta... el buf d’atracar bancs... m’ho repenso novament... tinc moltes ganes de sortir i fer una bona volta, però no vull patir... envio un missatge a en Dani, i me poso a estudiar... gas!!! Planifico fer el mateix que dissabte, sortir quan augmenti la temperatura a rodar una mica... però a migdia, s’aixeca un fort vent, que fa que la sensació tèrmica a l’exterior sigui Polar. Entro al garaig i començo a barrinar... i si faig una mica de Rodet... munto la bici de carretera sobre el rodet, me canvio i començo a pedalar... de seguit les pulsacions comencen a pujar... m’he de controlar... quantes hores li vaig fotre al rodet fa un parell d’anys, i que ràpid s’oblida com ha de funcionar.... quasi mig horeta he aguantat... suant com un poll i amb el cul adormit... però al menys hem salvat el diumenge.

Aquesta setmana toca començar amb l’spining, i espero que les temperatures es normalitzin per tal de sortir dimecres a la nit, dissabte... i diumenge, igual faig l'Open BMW a Llagostera!!!!