Llagostera - Caulès - Llagostera

Desnivell de pujada acumulat: 837 m
Desnivell de baixada acumulat: 839 m

La maledicció s'ha trencat!!!!

Per fi, i després d'uns quants intents hem pujat a Caulès.

Hem sortit del pavelló a les 9h, en Miguel i el seu nebot (perdona, però no m'enrecordo del nom). Havíem quedat amb els meus germans al veïnat de Creu de Serra, així que fem camí cap allà.

Un cop tots junts, agafem un caminet que porta directament a l'enllaç de Tossa on agafem el camí cap a Can Fullanet, però agafem el trencant per anar al pantà de Can Companyó.

Arribem a la urbanització Santa Ceclina, i comencem l'ascens cap al punt mes alt (205 m), aquí esperem als que pujem amb un altre ritme.

Baixem, no sense un petit ensurt; en Manel amb una demostració de fogositat a la baixada perd el bido d'aigua, i queden molts quilometres per fer, així que en Miguel el recupera i li gastem una petita broma.

Enfilem paral·lels al riu i passem per la font d'en Garriga, que ja s'ha perdut. De jove aquí omplíem l'ampolla amb aigua fresca.

Trobem un lloc amb bancs on fer un moix... sembla que l'únic que porta alguna cosa soc jo... descansem una mica.

Aquí ja comencem l'ascens cap a Santa Susana de Caulès (344 m). Pujada llarga però suportable. Aquí reagrupament i paradeta per agafar aire, mentre descansem passa una colla de motoristes molt nombrosa, feia temps que no veia tants arreplegats. Al sortir, punxada. La coberta esta feta caldo i ha sortit la càmara. Parxe a la coberta i canvi de camera... prosseguim.

Així que enfilem de nou la pujada cap al Puig Ventós (379 m), quin fart de pujar... un cop a dalt, ve la baixada per una pista ample i en molt bon estat, passem per Can Mundet, i ràpidament arribem al Collet de Terra Negra (246 m), on creuem la carretera.

Aquí comença la part mes dura del dia... s'ha de pujar fins al Coll de la Mallorca (415 m). Pujem com podem, i aquí donem les primeres mostres de debilitat... parem varies vegades per reagrupar-nos (encara que no es digui, també per descansar).

Comencem a baixar, es comenta la ruta que farem, però la baixada forta fa que tres companys baixin sense control i no escoltin els crits advertint de que s'havien passat el trencant.

Paro per esperar al meu germà que ve per darrera, però ell ha agafat el camí bo. Estic entre els que marxen pel camí dolent i el que va sol pel camí bo. Decideixo anar a buscar al que va sol, ja que pot pensar que estem davant i desfondar-se intentant atrapar-nos.

Fem un parell de trucades i actualitzem la situació... els tres que s'han passat i tiraran cap a Llagostera i en Manel m'espera per seguir la ruta.

Borejem la Serra d'en Jaume. Les vistes són magnifiques. Arribem a Font Bona i la creuem.

Enfilem cap a Can Crispins, on s'ha d'anar una estona per carretera. Agafem el primer trencant direcció a Banya Croua i seguim cap a Can Moner. Creuem el riu... avui fa gràcia i tot!!!.

Estem al punt mes baix (87 m) de la ruta i toca l'ascens cap a Llagostera. En Manel està molt cansat i li costa molt.

Passem per sota la carretera i ja som al pavelló, on busquem als companys que estan visitant el mercat Romà. Veiem la bici d'en Miguel però no el trobem. L'Albert ha marxat cap a casa. Així que anem a casa a dutxar-nos.

Ruta molt guapa, quasi tant com la de Roca del Sol. Recomanable!!!