Copa Gironina - Bescanó - Volta Curta

Desnivell de pujada acumulat: 738 m

Avui tocava acompanyar a l'Arnau (ara si!!!) a Bescanó per disputar la copa Gironina... nosaltres aprofitaríem per fer la marxa que surt uns minuts després, però.... l'Arnau va patir un accident quan entrenava aquesta setmana (Recuperat ràpid que el 19 anem al Cap de Creus) i no ha vingut... així que decidim anar, i portem a la filla del Miguel que disputarà, amb els seus 5 anyets, la seva primera cursa!!

Pensàvem que primer sortirien els nens, i després els adults, però no ha sigut així... ens hem perdut el primer podi de Llagostera a la copa Gironina, ja que la Xenia s'emporta la seva primera copa en aquest mon del btt.

Nosaltres sortim a la marxa per fer el circuit curt... 20 quilometres aproximadament... a la sortida coincidim amb l'Oscar (de Medina Bicis) que també s'ha apuntat a fer la "patatada", com diu ell.

Moment de la sortida de la "patatada", com diu l'Oscar

Iniciem la cursa i sortim els últims... només sortir una pujada impressionant de 3 quilometres per asfalt... aquí ja cadascú es posa al seu lloc... jo a l'ultim!!! Be, al final de la pujada, un noi d'uns 13 o 14 anys va donant tombs de banda a banda de la carretera i li dic que posi el plat petit que si no es rostirà... me fa cas i me comenta que és la seva primera vegada que fa la volta llarga... es queda a la pujada i segueixo...

Jo, l'ultim. Foto TRAFACH

En Miguel pujat la primera pujada. Foto: TRAFACH

Ara comença un descens per un corriol molt divertit... me trobo al Miguel i me diu que ha petat a la pujada... no és troba gaire be... així que junts seguim camí... passem a unes noies i altres participants.... ja no som els últims!!!

Ara toca pujar de nou... plat petit i quasi 2 quilometres de pujar i pujar... arribem a La Miquela i comencem un descens guapo, guapo!!!

Després iniciem un tram trencacames fins al quilometre 8 i mig... on ens separem els de la volta llarga i la curta... sobre el quilometre 9 i mig comencen a avançar-nos els pros!!! El primer ens avisa cridant uns metres més enrere... encara l'estic buscant per que me torni les enganxines de la bici... uns segons més tard, passen un grup de 3 o quatre que el persegueixen... comença el nostre petit calvari... ens comencen a passar tots els corredors que fan la volta llarga i disputen la cursa... evidentment se'ls hi ha de deixar pas... als camins amples no hi ha problema, t'acostes a la bora i ells passen, però als corriols!!! si no hi cap més que un!!! T'has d'apartar! A destacar la mala educació d'alguns i la bona educació dels altres... el bon rotllo del equip Bicicletes Esteve... nois, molt educats!!!

Seguim pedalant, apartant-nos a cada demanda de "pas" que ens fan... circulem per corriols molt guapos, a l'ombra i amb parades constants per deixar passar als que venen... al quilometre 13 (mala sort), en una petita baixada, me demanen pas... me diu: "Quan puguis, si us plau..." segueixo i veig un forat al corriol... m'aparto, i me foto un cop al coll amb una branca impressionant... això fa que no me pugui apartar de cop i el noi que venia per darrera me doni un cop també amb molta força... li demano disculpes i ell me les demana a mi... diria que era en Nava que el vaig seguint pel seu bloc.

Veig que estic sencer, després de fer d'esparring de aquest tros de tiu, i ja començo a donar-ho tot... queden uns 5 o 6 quilometres... el Miguel es queda enrere a les pujades, però m'atrapa a les baixades ja que aprofita que va amb els "pros" i jo m'aparto per que passin... arribem al quilometre 14 i comencem a baixar, i baixar... que guapa la baixada... aquí no ens passa ningú!!!

Tornem a pujar, una altre forta pendent, que ja no aguantem i fem una mica a peu, una altre mica a cavall... i ara arriba la baixada més tècnica del circuit... renoi quines corbes, quines pendents... que guapo, però que aprop de fotrem una nata...

Última pendent, i ja se sent la música de la zona de meta... últim esprint... i en una zona plana completament, enganxo un xargai de no res, i estic a punt de fotrem la nata de la meva vida, ja que anava a una bona marxa... al final, quan ja mi veia al terra, no se com, m'he salvat i he adreçat la bici... arribo al circuit dels petits... i renoi quina baixadeta els hi han fotut als nanos, i entro a la zona de meta... de cop el meu nom sona entre la gent... és en Vicenç que m'anima (Gràcies company)... arribo a meta i busco als companys... el Miguel ha entrat davant meu, l'Oscar ha acabat la "patatada" uns 15 minuts abans que nosaltres... segons el meu GPS 1 hora 56 minuts... content!!!

Crònica i fotos de la cursa pel CLUB CICLISTA SERINYÀ
Fotos de la cursa pel CLUB CICLISTA TRAFACH

Nava ha dit...

Disculpas por el avance, menos mal que no ha ocurrido nada serio, la verdad, es que al apartarte y perder un pelín el equilibrio, me ha sido imposible esquivar el golpe, ya que me quede sin espacio, lástima que sea así como nos tengamos que hablar, pero siempre hay una primera vez no?, bueno agradecido por tus palabras y como bien dices con lo grande que soy se me hace difícil pasar por tan estrechos corrioles, jeje, un saludo y cuidate, por cierto yo también voy leiendo tu blog de vez en cuando, lo descubrí a raíz del último pollastre, buen articulo y muy de acuerdo en muchas cosas, bueno lo dicho un placer, y disculpas.

Jordi Marina ha dit...

Hola Nava... la verdad que parecía aquello una lucha de sumo... es broma... yo también soy tamaño XXL y claro, el "corriol" se quedo pequeño!!!

Acepta mis disculpas por hacerte perder un tiempo precioso para vosotros que disputáis la carrera... nosotros vamos a llevar a los críos y de paso disfrutar un poco!!!

Nos vemos en la próxima... iré a saludarte!!