Gorges de Salenys

El passat diumenge 30 d'agost vaig desviar-me de la ruta en btt uns moments per veure les Gorges de Salneys... vaig fer un comentari com que algun dia havia de convèncer al Manel per fer la via ferrada que hi ha a la zona...

El dijous, mentre estava dinant sona el telèfon... m'ha entrat un sms... diu: "Hola nene. He conseguido arnes y zipper para ti. Esta noche hablamos y hacemos planes." És en Manel que ja està maquinant de les seves!!!

Penso... Renoi... va en serio això de fer la via ferrada... jo només havia fet una a Andorra fa molts i molts anys... quin cague!!!

Sopant decidim pujar avui al matí, que és festiu, i fer-la... quedem a les 9 a casa meu... me recull i marxem cap a Romanyà... entre el quilometre 4 i 5 deixem el cotxe a una pineda que hi ha a la dreta i anem cap a les Gorges...

Aproximació
Anem fins a la Font de Panedes i pugem per un corriol, desviant-nos a la dreta per un corriolet que descendeix fins a la riera... menys de 20 minuts a peu.

Preparació del material
Portem un arnes d'escalada, un zipper, casc i guants... apart de vestimenta mes o menys esportiva... res més.

Als peus de la ferrada ens posem l'equip.

Via Ferrada
Comença al pou de les Gorges... quins records de joventut... vam estar tot un cap de setmana bombejant aigua per tal de buidar-lo i recollir el tresor de totes les ofrenes dels pagesos per tal de que hi hagués prosperitat... ni el vam buidar... ni crec que hagi tresor!!!

Iniciem el pas per una escletxa entre dos roques molt poc separades, que ens permet recolzar-nos a les parets...

Un cop superada la primera fase, molt prometedora per cert, deixem enrere una tirolina que deu ser per baixar... a més no portem l'equip necessari... seguim vorejant la paret, fins que arribem a un pont tibetà...

el creuem...

Després d'un petit obstacle en forma de roca, arribem a un segon pont tibetà, aquest més llarg i alt...

Aquí ja caminant entrem a una zona on s'ha de pujar lateralment per una petita cascada on les parets es van tancant. Ara ve una zona d'escales i roca...

... que ens portarà fins a un pont a 10 metres d'alçada... aquí ja tenim dominada la tècnica dels ponts i quasi no ens movem...

Pugem una escala...

... i arribem al pont de fusta... molt espectacular... però a l'hora molt fàcil de sortejar...

Final de la ferrada i cap a esmorzar!!!

Tornada

Sortint del pot seguim el corriol fins al GR-92 que apareix perpendicular... el prenem a l'esquerra fins al camí d'aproximació.

Una experiència més, encara que les sensacions són molt diferents a anar en bici, o en moto...