Intent de treking pel Pirineu - Puig de la Dona

Amb en Manel, el meu germà petit, feia temps que havíem planificat fer un treking pel Pirineu amb raquetes de neu. La ruta l'havíem tret del Wikiloc, concretament una ruta circular d'uns 8 quilometres i 640 metres de desnivell que puja al Puig de la Dona, sortint de l'estació d'ski de Vallter 2000.

La data escollida era avui... les prediccions meteorològiques donaven intervals de núvols, però no pluja. I les noticies és que havia poca neu, així que faríem el que poguéssim, si hi ha neu amb raquetes i si no a peu.

A la nit, fortes rafegues de vent me desperten, i començo a pensar que tot s'anirà a norris... al matí, a les 6, sona el despertador i el vent ha minvat, me preparo i vaig en busca del meu germà...

Iniciem camí amb temperatures rondant els 18º (estem a finals de desembre) i a l'alçada d'Olot comencen les primeres gotes sobre el vidre del cotxe... no és una pluja intensa, però si que ens acompanyarà fins a Camprodon, la temperatura va baixant conforme anàvem agafant altitud... a Camprodon decideixo pujar fins a l'estació per veure la meteorologia "in situ", en contra del pensament del Manel, que volia recular.

Arribem a l'estació, i sembla que hi ha una petita treva. Intentem informar-nos de com està el camí, i si hi ha neu o no, no aconseguim cap informació, i decidim fer un cafè, durant aquesta estona veiem que el temps millora, inclús sembla que vol sortir el sol, i decidim fer camí sense raquetes ni grampons ja que no veiem neu a les muntanyes fora la zona de pistes...

La primera part de l'ascensió és molt fàcil, donat que no hi ha neu, només cal seguir la pista i anant esquivant les tifas de les vaques, però de seguit comencem a trobar gel i una mica de neu. Pujar és relativament fàcil, només has de clavar la bota a la neu, però començo a pensar en la baixada... alguns ensurts després, comença a girar-se un vent molt fort acompanyat de neu granulada... la velocitat del vent junt amb les partícules de neu, fan que els impactes a la cara, que és la part descoberta que portem, siguin una petita tortura, i aprofito per cobrir-me amb el buff... de cop veig al Manel que anava una mica més endarrerit que me fa gestos com d'abandonar... te raó, aquest temps tant canviat pot ser una trampa mortal, i sense grampons la baixada pel gel pot ser durilla, així que retornem seguint les nostres passes fins a l'estació d'ski novament... un altre cafè per si les coses canvien i retornada cap a casa... després d'un treking d'una hora.

Inici de la ruta... no hi ha neu

Comencen els projectils

El retorn

En Manel

Els projectils de nou

La imatge de la impotència

La tornada durilla, amb un sol espaterrant i temperatures de primavera, i nosaltres que hem matinant com mai, que hem preparat la sortida com mai, cap a casa...

A la tarda, i aprofitant les temperatures primaverals he agafat la bici de carretera i m'he fotut uns 44 quilometres per una zona plana totalment, un circuit circular entre Caldes, Sant Andreu, Riudellots, Franciac, Riudellots, i tornada... m'ha acompanyat un fort vent durant tota la ruta, que m'ha fet "apretar" el cul en alguns moment... La bici és una nova adquisició que m'ha sortit molt barateta i la faré servir bàsicament pel rodet i alguna sortida de carretera quan no tingui ningú amb qui sortir amb la btt, i és que cada cop és més convenient sortir acompanyat per la muntanya.

La nova GT ZR2000 de l'any 2.000 (equipada amb 105 de l'època)

43,95 km i 1h 51 per fer-los... el vent a ajudat a patir una mica

RB ha dit...

Molt bona adquisició.
la gaudiràs més del que penses.
Salut

Mirafiori ha dit...

Bonica bici! Segur que no només la faras servir pel rodet. Ja em diras que li has donat de menjar "al tió" per que et cagui un bici de ctra.....

Jordi Marina ha dit...

RB: De moment 95 quilometres en 2 dies... he redescobert una altre forma d'anar en bici oblidada de fa molts anys!!!

MIRAFIORI: "Al tió" li he donat de menjar, molta il·lusió i moltes ganes!!!

Feliç 2.010 a tots!!!!

MAD ha dit...

Ka cabron,

tas kumprat una bici de karretera!!!!!!

Vigila amb els kotxes ke estan molt petats.