Llança - Llagostera amb la grossa

Modalitat: BTT
Distància total: 125 km (110,42 km Llança - Llagostera)
Desnivell de pujada acumulat: 1.813 m
Desnivell de baixada acumulat: 1.704 m
Temps total: 9 h 58 min
Temps parats: 1 h 53 min

Tot va començar quan estava planificant la ruta Llança - Llagostera amb la prima... el monitor d'espining, en Joan, va fer la innocent pregunta: "Com la fas? Amb la grossa, o amb la prima?" El meu cervell va recepcionar la pregunta com una altre possibilitat de generar un altre repte, i vaig començar a buscar informació.

Vaig trobar el track Girona-Llança dels BiciOci , que ens resoldrien bona part del recorregut. S'havia de retocar, ja que al fer-lo al inrevés que nosaltres, arribaven a Llança per un corriol de baixada molt empinat, que no hauríem de fer si no volíem fer un desgast excessiu de forces.

Li vaig comentar la idea a en Pep i a en Dani, i de seguit vam trobar la data adient per fer-la. A més es van anar afegint, cada dia, més integrants que farien que la ruta sigues més divertida.

Durant els dies previs, en Pep es va currar l'alternativa a la baixada (per nosaltres pujada) pel corriol de Llança, i va repassar exhaustivament el track, estudiant possibles alternatives. Jo me vaig encarregar d'estudiar la logística del transport. Va ser fàcil. Aniríem en tren. Només vaig haver de mirar horaris, i com ja tenia l'experiència d'haver anat amb la bici de carretera, tot va ser molt senzill.

Així que quedem a les 7:00 al lloc habitual. Es presenten 6 beteteros. En Pep, en Dani, en Josep Guinó, en Dani Guinó i en Joan Duran amb l'enduro. Passem a recollir als germans Pérez, i de camí a Caldes de Malavella a en Vicenç, que també vindrà amb l'enduro. Total 9.

A les 8:05 agafem el tren cap a Llança. Posar les bicis, és una mica complicat, ja que el tren és d'aquest d'última generació, i els espais no són molt grans. Tot i això les acomodem com podem, i comencem un interessant viatge d'aproximadament una hora fins a Llança.

Baixem del tren i comença la ruta. La calor es sufocant a aquestes hores, presagi del que podem arribar a patir al pic del migdia. Encenem els GPS i busquem el camí per on iniciar la ruta... sembla com una riera, però al estar seca comencem a tirar... comença la pujada del dia. Hem de salvar uns 350 metres en 8 quilometres. Anem fent a ritme conservador... queden molts quilometres, i el sol pica de valent. De cop sona el telèfon, és en Pere que ha acabat la Ratpenat, i ens espera a Peralada per afegir-se a la ruta.

Un cop coronat comencem a baixar, per una pista que ens portarà fins a Vilamaniscle, comença un tram de pista pedregosa, però de bon rodar. Ens plantem a Peralada, on agafarem a en Pere. Ha fet Olot-Roses ha sopat, ha fet la Ratpenat, i ara s'apunta amb nosaltres... uf!!! Brutal!!!

Enfilem cap a Vilabertran, i seguim anant per pistes de bon rodar. Arribem a Figueres, on aprofitem per comprar isotònic i omplir els Camelbacks. Creuar Figueres ha sigut una petita odissea, ja que al seguir el track dels BiciOci, hem hagut d'anar en direcció prohibida per alguns carrers... no li digueu a la poli!!!

Passem aprop de Vilafant, Ordis fins arribar al Fluvià. Es gairebé l'hora de dinar, i aprofitem per fer un mos i refrescar-nos a la resclosa del riu.

Creuem el Fluvià per la resclosa, i comença un tram més corriolero i ombribol, que anirà molt be donat que ja tinc el clatell ben escalfadet.

En Pere marxa, mentre ens reagrupem, i no el tornarem a veure fins a Cornellà de Terri. Nosaltres anem fent, amb alguna avaria mecànica, passant per uns corriols magnífics, i per unes zones divertidisimes. Les forces van minvant, i l'aigua comença a faltar.

Arribem a Vilavenut, i una amable senyora ens dona una garrafa de 8 litres d'aigua que li tornem pelada. Ara ja amb aigua, seguim la ruta per corriols i camins fins a Cornellà de Terri. Rabós del Terri, el següent poble que trobem, i ara ja per corriols fins a Germans Sabat.

Anem justets i parem a una benzinera per repostar... la majoria prenem Cola, pel sucre que porta i això... i ja cap a casa pel carril bici... cada escu va com pot... el primer que marxa és en Vicenç que fa tard, després a Cassà en Pere, i en Josep i Dani Guinó que agafen la drecera cap a casa...

Al final arribem a Can Cassoles, on cau una birra amb gasosa de mig... brutal!!! Si no és per això me venc la bici!!!

Això s'ha de repetir!!!

PD1: No hi ha fotos meves donat que s'ha trencat la càmera. Gràcies Joan i Pere per les fotos, ja que si no fos per elles, qui es miraria els bloc? je, je

PD2: Els líquids en dades: 2 camelbaks de 3 litres. 2 bidons d'isotònic. 3 bidons d'aigua. 1 litre de cola. 1/2 litre de xampú.... total: 10 litres a els 100 km.

PD3: Els sòlids en dades: 1 bocata de pernil dolç i formatge, 2 barretes lentes, i 1 barreta ràpida i 1/4 de fuet (Gràcies Joan)

Theo ha dit...

Vaya rutas te estas metiendo últimamente. Y me decias a mi.

Como sigas asi el año que viene te veo en el Soplao. :D

Un saludo!!

arnau i xavier ha dit...

Felicitacions des de Palautordera per la senyora ruta que heu fet. Ara sí que us heu posat el llistó ben alt.
Salut bikers

Jordi Marina ha dit...

Theo: El Soplao... sigue siendo demasioado para mi.

Arnau i Xavier: Encara podem pujar una mica el llistó... però només una mica... seguiu el bloc!!! je, je