II Marxa Policies i Bombers - Bescanó

Modalitat: BTT
Temps: 2:30
Desnivell de pujada acumulat: 715 m

L'any passat la Marxa de Policies i Bombers a Bescanó ens va deixar un molt bon gust de boca, per l'ambient, pel recorregut... Aquest any, no podíem fallar!!!

A la cita érem l'Albert, en MAD i jo... havíem quedat a les 8h a casa meu... agafem els cotxes i cap a Bescanó... arribem d'hora, ens inscrivim... trobem a l'Edu, a l'Ivan, que estan ajudant a l'organització, i comencem a preparar els "bartuls"...

Aparcat molt a prop nostre hi ha en Nava, que s'està preparant... aprofito per saludar-lo... Ara fa un any que ens vam conèixer en un corriol, aquí a Bescanó... i des de llavors anem fent comentaris als nostres blocs...

Comencem a donar un parell de voltes per escalfar, s'acosta l'hora i en Moradell comença a explicar una mica com és el recorregut... sorpresa la llarga són 35 quilometres... en MAD m'havia dit que eren 30... i es puja a Sant Grau... és una pujada exigent.

L'Albert va per la curta i en MAD i jo per la llarga, tot i que canviem una mica el plantejament inicial d'anar a tope, donat els 5 quilometres extres que no contàvem.

Trobo de nou a en NAVA i seguim xerrant una estona, fins que s'acosta l'hora de la sortida... ell ha de prendre posicions... jo també (de les últimes!!!) per no ser atropellat!!!

Es dona la sortida... anem neutralitzats, però la gent davant va a saco... nosaltres a ritmo "verano azul" per tal de mantenir les darreres posicions...

Ara si, ja sortim... els primers 8 quilometres planers totals... en un punt s'havia de passar un riu, primer embus... passem pel costat... seguim avançant, el ritme és lent i seguim junts en MAD i jo... voldria tirar una mica mes, però vull reservar-me!!!

Arribem al desviament de la curta i la llarga... és el quilometre 8,5... ens havíem dit que seria al 11... no quadren els números... comencem a pujar per un corriol... en MAD va davant i el vaig perdent... primer uns metres... després ja el perdo de vista totalment.

Ara toca fer la marxa tot sol... intento trobar algun grupet del meu ritme... hi ha uns nois que van fent les pujades a peu... no m'interessen... avui precisament intentaré posar el mínim els peus a terre... arribem a una pujada de pedra molt tècnica... intento pujar... vaig massa atrancat i he de posar el peu a terra... un cop superada aquesta zona, torno a pedalar... ara ja amb el plat petit... seguim pujant.... me molesten els manguitos... me'ls baixo!!!

Enganxo amb un noi amb una KTM doble... tot i que en algunes pujades les fa a peu... va al meu ritme... m'enganxo a ell i anem pujant... portem una bona estona amb el plat petit!!!

Com xupa càmera en MAD

Venen un parell de rampes molt dures, i el company es queda... decideixo tirar jo sol... començo a pensar en l'avituallament... me falta energia!!!

La suada és brutal... de cop una rampa infranquejable... ho intento, però no puc... el peu a terra!!! Pujo i al girar 180 graus, veig que segueix... uf!!! Segueixo a peu... hi ha un petit descans, on puc tornar a pujar a la bici... sento gent parlar... és l'avituallament!!!

7 quilometres de forta pujada i arribo renegant, i la gent riu... estem tots igual... fosos!!! Una mica d'aigua, Aquarius i una taronja!! Cap a vall!!!

La mara que em va parir!!! Quina baixada... roca viva, i una pendent de més del 30%... jo per aquí no baixo!!! Peu a terre i a carregar la bici... per sort només són uns metres!!!

Deixem el corriol assassí i enllacem amb un camí... la pendent es suavitza una mica, però esta ple de pedres... els braços fan mal... els empastes apunt de caure...baixo molt i molt lent... estic perdent molt de temps, però encara tic la imatge del company que va caure a la Desfrenada... risc zero!!!

A mida que anem perdent alçada les pedres es van convertint en sauló... trobo a un grup al mig del camí... un d'ells ha caigut... va tot arrebossat... passo pel mig!!!

Arribo a baix, i trobo a l'Edu indicant el camí... és al mig i he de forçar una mica la frenada... patinada de la roda de davant que miraculosament puc controlar... anava depresa!!! Arribo al 2on avituallament...

Ara ja anem per una zona més o menys planera... puja, baixa, torna a pujar... ara una basa impressionant... un company que ve darrera patina... es fot totalment dintre... fem broma... s'ha estalviat anar al balneari a que li fotin un tractament de fang!!!

Quin salt.. no!?

Ens foten al carril bici... no m'ho crec... poso el plat gros i gas... al comptaquilòmetres veig 30 i pico quilometres per hora!!!

De cop veig a gent de l'organització... plat mitjà de nou i a passar per sota la carretera... ens ajuden a baixar les bicis... ara anem per uns camins asfaltats... intento anar amb el plat gros, però de tant en tant una pujada cabrona que remata el ritme... guanyo alguna posició... intueixo que queda poc i vaig a tope... no hauria d'haver reservat tant!!!

Trobo a faltar senyalització... imagino que serà la falta d'oxigen al cap... me fan mal les cames, però he de recuperar el temps perdut a la baixada... vaig al cantó d'una sequia acollonit... i entro a la zona final del circuit... hi ha en Raül fent fotos... està en un punt tècnic i li dic que cauré... el passo força be i arribo a meta amb 2 hores 30 minuts...

En MAD i l'Albert estan esmorzant... en MAD m'ha tret 25 minut!!! Quina màquina!!! L'Albert s'ho ha passat molt be i el veig animat!!!

Bona organització, i els camins impecables!!!

Per cert... algú sap que és el regal de San Miguel que va en una caixa???

Fotos: Club Ciclista BiciOci, Jordi Bautista

PD. No hi ha track... no se que he fet, be si, no he gravat el track!!!

Nava ha dit...

Et felicito per la crònica ben explicada i edemes ma fet riure je je, cuidat i a veure si ens nen veient a unes altres marxes. Fins aviat.
Pd.- vas progressant continua aixis !!

Jordi ha dit...

M'ha agradat la crònica, entretinguda i amb gràcia.
El regal que dius de Sant Miquel no sé que deu ser, en una capsa i havia un pilot vermell del Servei Català de Trànsit,a mi de Sant Miquel m'han posat una pilota de goma i un paratu per posar l'adreça a la maleta, (que per cert ja podrien deixar-se de collonades i donar un parell de bidons de cervesa per prendre amb l'entrepà)

Carles ha dit...

Enhorabona per el resultat i per la cronica!
"Viam" si en la pròxima marxa ens hi podem veure.
Fins aviat !

Txema ha dit...

Felicitats Jordi!!! bona crònica i pel que veig forta pujada a St. Grau!! jeje. L'any passat i vaig anar i m'ho vai passar molt bé, aquest any llàstima que treballava! uuuuaaaaaaahhhhh
Ens veiem!
Fins la pròxima!

Anònim ha dit...

El regal hem sembla que és un posa mobils