Volta al pantà de Susqueda

Desnivell de pujada acumulat: 1.020 m
Desnivell de baixada acumulat: 1.033 m

Es preveu un dia asoleiat i magnific... avui és el dia.

La veritat que tenia moltes ganes de fer aquesta ruta, una mica per deformació professional i veure la presa i el pantà molt de prop, i una mica per veure com ens compatibilitzem el meu germà i jo de cara al "camí de Santiago".

Havíem quedat a les 8:30 h a casa meu per carregar les bicis. Havíem de muntar el portabicis de portó que mai m'ha agradat, però be, es el que hi ha.

En Manel amb les bicis carregades al cotxe

Així que un cop tot carregat, enfilem cap a la pressa del Pantà de Susqueda, on deixarem el cotxe.

Preparant-ho tot

Preparem tot, en Manel es porta fins i tot les alforges. S'ha tret els pedals automàtics... diu que vol provar, que vol anar així al camí. Jo amb el meu inseparable Camelback... porto de tot.

Iniciem el recorregut, creuant la presa, seguit el Track que he descarregat de la pàgina del Club BTT Llagostera.

Presa del pantà de Susqueda. Està a tope.

El camí no és molt ample, i pedregós, no m'ho imaginava així... és difícil pedalar amb tanta pedra que s'ha després de la muntanya, i jo amb la suspensió total, agafo una mica d'avantatge ja que puc traccionar millor Comencem a pujar de bon començament.

Imagino que és la antiga pedrera d'on van treure l'àrid per pastar el formigó. Imagino!!!

El camí discorre paral·lel al pantà, i creuant el camí, hi arriben infinitat de rieres i rierols, que s'ha d'anar creuant. La veritat, és esplendorós veure tanta aigua.

En Manel creuant un dels tants rierols.

Anem fent parades de reagrupament en els desviaments, en els rierols, quan podem.

Rierols que hi arriben al pantà.

Per error agafem un camí erroni... ningú va veure els desviament... així que analitzem la situació i veiem que al final es conecta de nou amb el Track, així que decidim continuar. El camí pica molt cap amunt, i ja preveiem la pujada infernal que hi ha a partir el quilometre 13.

En Manel. Va fent!!

Arribem al punt de connexió amb el Track original, i comença la pujada de debò, així que decidim improvisar un avituallament per tal d'afrontar la "pujadeta"

El plàtan... la nostra barreta energètica.

Vista del camí. A veure qui te co..ons de pujar per aquí.

Com podem pujem, una estona a caball de la bici, una altra empentan-la a petu La veritat és que hi ha molta pedra, i és el que complica l'ascens, apart de les dures pendents. Queden 4 quilometres de pujada molt dura. Decidim reagrupar-nos al punt mes alt i ens separem.

Magnifiques vistes.

Enganxo una tifa de vaca... hi ha moltes... quina pudor!!!

La pobre vaca no anava molt fina.

Rierol, rera rierol.

Les vistes són magnífiques.

Pel camí trobem un individu amb un 4x4 que quasi m'atropella enfotent-se de la pujada que me queda. Li demano que reculi ja que no podem passar tots dos, donat que el camí és molt estret. Uns segons mes tard, apareix un gos corrent, el paio debia portar a passejar al gos!!!

El gos del del 4x4.

Arribo a dalt, desfet!!! Me trec el casc, el Buff, el Camelback, tot!!! Quina pujada. En Manel triga molt... decideixo fer un mos, ja és tard. I és que per fer 4 quilometres he trigat quasi una hora.

Arriba en Manel. Menja una mica i comencem el descens. Ara baixem per una pista mes ample i formigonada. Els quilometres cauen ràpidament.

Vistes a la zona alta del camí

Arribem a La Riba, just a sobre de la presa del pantà de Sau. Fem unes cervecetes al restaurant/hotel i mengem el segon bocata... descansem una estona.

Restaurant la Riba. Això és el que veiem mentre feiem un mos.

Després d'una bona estona, reprenem el camí, pasem per la presa del pantà de Sau, i agafem un camí amb un cartell que diu que està tallat. Després veurem que es degut als despreniments de pedres.

Ara el camí és de sauló, amb puja i baixes continus... un trencacames!!! El camí discorre paralel al pantà de Susqueda, i en ocasions sembla que estigui penjat.

El camí discorre paralel al pantà. Sembla penjat.

Vaig esperant al Manel, ja que dona símptomes de feblesa, està fet pols!!! Aprofito per fer algunes fotos panoràmiques.

Vistes del pantà. Foto panoramica.

Trobem molta gent amb cotxe, sobre tot alguns impresentables amb 4x4 que es paren enmig d'una corba per fer-se una foto sobre la riera.

Vaig esperant al Manel, que li costa una mica... jo també començo a estar fet pols... me fa mal el cul... portem 40 i pico quilometres.
Bonic contrast del sol a les muntanyes amb la zona en hombra on estavem.

Veiem la presa, això sembla que li dona ales al Manel, i ja no m'el trec de sobre. Trobem un grup de beteterus que suposo van cap a Sau.

La presa a la llunyania.

Al final una ruta molt maca, totalment recomanable, i en aquesta època de l'any... després pot fer molta calor en aquell forat. Una oportunitat única per veure els pantans totalment plens.

No oblideu un spary de grasa per la cadena, pasant per tants rierols queda seca.

Mirafiori ha dit...

Bonica ruta! Aquesta mateixa la vaig intentar fer, però no varem poder-la acabar.

M'he descarregat el track ho intentaré fer un dissabte d'aquests!

Salutacions!

Raül (Mirafiori)

Pere ha dit...

Quina alegreia veure els pantans amb aquest nivell d'aigua. L'ultim cop que varem fer aquesta ruta esgarrifava veure la poca aigua que hi havia.

Jordi Marina ha dit...

Molt xula la ruta!!!

La veritat és que m'ha deixat un agradable record per sempre!!!