Tocant el cel

Desnivell de pujada acumulat:1.078 m
Pendent màxima: 18,1%

Ahir vaig rebre un missatge del Miguel... me diu "Demà a les 9 a casa meu... sorprent-me!!!".

Així que tiru d'arxiu, i trobo un track que te molt bona pinta... va de Sant Feliu i passa per Santa Cristina, Sant Miquel d'Aro, Cassà, Llagostera, Cadiretes, Sant Feliu.... més de 50 quilometres.... nosaltres no tenim temps de fer tota la ruta, així que decideixo fer el tram Llagostera, Cadiretes, Sant Feliu i retallar de Sant Baldiri cap a casa... La ruta te un parell de punts alts que aporten una mica de duresa a la mateixa, son el Coll de la Mallorca i Cadiretes... la muntanya més alta de l'Ardenya.

Així que sona el despertador i miro per la finestra quin temps fa... de cop sembla que ha arribat l'hivern... me vesteixo amb chaqueta i culoute curt... surto al carrer i fa fred!!!

Arribo a casa del Miguel cinc minuts abans de l'hora i fa fred... busco el solet... arriba l'Arnau amb màniga curta... renoi nano... seré jo que m'estic fent vellet??? Fa fred i s'abriga... surt en Miguel... pensava que sortiria molt abrigat, però no... ja començo a pensar si soc jo que no me trobo be!!!

Els hi explico una mica la ruta i accepten el repte...

Enfilem per Creu de Serra i camins adjacens fins la carretera de Tossa... aquí creuem l'autovia per dirigir-nos cap a la Ruïra... pujada constant encara que de les de "anar fent"... comença a sobrar roba... me trec la chaqueta i continuem... un cop a dalt, gaudim de les vistes magnífiques que ens proporciona la ruta d'avui... i és que sempre anem per dalt, tocant el cel!!!

Seguim en constant ascens cap el Coll de Mallorca, on a partir d'aquí comencem una suau baixada vorejant la muntanya fins Font Bona... gaudim de unes magnífiques vistes i comentem el que queda de ruta...

Passem la urbanització que sempre és un punt difícil de fer, si més no pel fet d'estar en una zona urbana i en obres... arribem a la Font d'en Dalmau, on ens creuem amb uns bikers que baixen a tota llet i alguns caminants buscant bolets... iniciem la pujada definitiva cap a Cadiretes i després d'uns metres trobem un lloc idoni per fer el primer avituallament... portem uns 20 km i toca menjar alguna cosa, encara que siguin les galetes de la Xenia!!!

Semblen els avis de "Caçadors de Bolets"

El camí pica amunt tota la estona

Després d'uns 3 quilometres pujant... amb alguna rampa una mica fotuda, arribem al cim del Puig de Cadiretes... la vista és magnífica, i la sensació de tranquil·litat és acollonant... ens quedaríem tot el matí, però s'ha de baixar...

Vistes cap el mar

L'Arnau i el Miguel allà dalt

El mateixos a la roca amb els pesebres

En Miguel al Vèrtex Geodèsic

Després d'una estona gaudint de la tranquil·litat del lloc, iniciem la baixada, de seguit arribem a la carretera de Sant Grau, creuant-la i seguint un camí que ens portarà fins a Can Cabanyes de Montagut... aquí ens desviem una mica del track, aprofitant per fer una mica el "cabra" a una línia i enllaçant amb la ruta que seguim una mica mes endavant.

Arribem a Sant Baldiri i aquí marxem del track totalment... passem per dins de les runes, del monestir i en Miguel comenta que més endavant podem enllaçar... estem anant per l'altra vessant de la muntanya i cada vegada veiem més complicat enllaçar amb la ruta prevista, així que decidim fer la nostra nova ruta... passem vorejant el Montclar, el Puig de Matxacuca i pel cantó de l'abocador de Solius, l'oloreta és insuportable....

Arribem al riu Ridaura, i després d'analitzar les diferents opcions, descartem pujar per Can Nadal i donar una impressionant volta fins a Can Pata, on passem per sota les infraestructures de l'autovia arribant al carrilet, ja enfilant cap a casa... en Miguel comença a tirar com un poses... quedant-nos tirats l'Arnau i jo... però a l'Arnau encara li queden forces, i es marca un esprint després de treure's una mica de roba fins enganxar al Miguel... jo arribo uns minuts més tard.. i és que el meu coco ja no està preparat per aquests piques...

Una ruta molt i molt maca... que recomano només per les vistes magnífiques donat que bona part de la mateixa anem tocant el cel!!!

MAD ha dit...

Sorpresa conseguida!!!!
La ruta ha valido la pena, AUNQUE SOLO SEA POR LAS VISTAS.
Ha sido genial, dura pero toda ciclable y las improvisaciones nos han salido bien(que no acostumbra)

Jordi, te permitimos continuar con el GPS decidiendo rutas!

La repetiremos, seguro.(y entrenate para los esprints finales)

Jordi Marina ha dit...

Cuanto cabrón!!!

No se que era mejor, si cuando no tenias ni idea de hacer comentarios o ahora que tienes los dedos a tope!!!

Miraré de preparar algo del estilo para la semana que viene... a ver si se apuntan los Raules y Ivanes !!!!

MAD ha dit...

Eso por lo de "els caçadors de bolets"

Mcklein ha dit...

Ya veo que estais en plena forma,creo que antes de venir con vosotros tengo que entrenarme un poco para poder llegar un poco a vuestro nivel,ya veo tambien que el Arnau lo aguanta perfectamente las rutas.A ver si me preparo fisicamente y volvemos a quedar todos pero sobretodo a disfrutar de la bici.