Peazo sortida... "que no estamos tan mal!!!"

Modalitat: BTT

Desnivell de pujada acumulat: 1456 m
Index IBP: 107

Diumenge passat vam acabar petats a la sortida que vam fer al voltant dels pantans de Sau i Susqueda. Vam estar més d'una hora fent d'estibadors del port, bicis amunt i bicis avall... això és paga!!

Dimarts a la sortida nocturna que vam fer l'Arnau i en MAD vam definir una estratègia... fer sortides més llargues per tal de preparar els compromisos que tenim properament (Cabrerès, Sortida de cap de setmana a l'Escala, Sortida de 3 dies a l'agost pel Montseny...)

En MAD proposa la sortida d'avui, anar a Fitor i tornar... són uns 70 quilometres i 1400 metres de desnivell... li comento que la farem properament amb el Club i que busco una alternativa... tiro d'arxiu i li proposo 3 opcions amb un nivell de dificultat superior cadaescuna... ell vol fer la més canyera, la opció 3. Jo no estic gaire convençut, i preparo les 3 opcions al GPS.

A les 8h me presento a casa d'en MAD, està petat, ha dormit molt poc i no te gaires ganes de patir sobre la bici. Me demana fer una ruta més light. Al final l'encigalo i anem a fer l'opció 3, donat que la podem abandonar en diferents punts que coneixem. Accepta.

Sortim pel carrilet cap a Cassà, donant fe d'els estralls que està fent l'operació bikini entre les dones... ens creuem amb infinitat de grupets de dones que caminen a un ritme alt, tal corredores de marxa atlètica... comencem a debatre sobre les bondats de caminar... jo sempre defenso la postura de que caminar una hora al dia, suposa la pèrdua de 10 kilos a l'any... i si no feu el càlcul!!!

Un cop a Cassà, ens endinsem a les Gavarres, per una zona amb suaus pendents i pistes amples, el que li agrada a en MAD... trobem els símptomes de restitució dels efectes de la nevada del març en forma d'acopis immensos de fusta sortida del bosc, així com infinitat de cartells advertint els treballs forestals.

Acopi de fusta procedent de la restauració dels boscos

Seguim pel camí i trobem un extraordinari exemplar supervivent de la tragèdia d'aquell dia... peazo pi!!!

Arribem a la carretera de Romanyà, i enfilem cap al Puig del Lladres, comencem a baixar a bon ritme, pateixo alguna patinada i afluixo una mica, baixa molta aigua pel camí i no porto les rodes més apropiades per aquestes condicions.

Me creuo amb un betetero i me diu que pugen 2 més, afluixo i miro de no destorbar-los en l'ascens, de cop l'ultim me diu que vagi amb conte que ve un vehicle... peazo 4x4 me trobo... ostres si són més... sembla com una cursa de 4x4, Transcatalunya o alguna cosa així he vist a l'enganxina que portaven... m'aparto per que puguin passar, són uns quants... ens reagrupem de nou al carrilet.

Debatem que fer, si para a esmorzar, fer un cafè ràpid, o comprar alguna cosa. Jo prefereixo no parar, porto barretes i alguna fruita, en MAD es vol comprar alguna cosa a una pastisseria. De cop, el perdo... ha baixat per un carrer, intento trobar-lo, però no hi ha manera, reculo cap el carrilet, ja que segur ha de tornar... en efecte, me'l trobo amb una bosa i la seva pasta... parem a fer un mos a l'estació de Santa Cristina.

Enfilem pel golf cap a Sant Feliu, pugem pels corriols paral·lels a la carretera i en una patinada de roda sobre la sorra dono amb el meu cul a terre... quina caiguda més tonta!!! Intento aixecar-me ràpid, per que en MAD no m'enganxi, però no puc desfer-me dels automàtics i no hi ha manera... seguim pujant, de cop me sembla veure a en Xavi de TOT SUMA que surten de SFG amb la bici de carretera, nosaltres estem buscant un punt per on pujar el talus... comencem a corriolar per una zona propera a La Casa Nova, i no hi ha manera.... al final no podem seguir el track pels arbres caiguts, i al no trobar el camí correcte, i començo a improvisar. Pugem per una línia elèctrica, amb pendents importants, patino alguna vegada, hem de traginar la bici... apareixem enmig d'un camp prop d'una casa, i penso: si hi ha una casa ha d'haver un camí... en efecte, el seguim i enllacem amb el track de nou... trobem una antiga font molt interessant.

De La Casa Nova fins a Can Cabanyes, passem del track, comencem a pujar per la pista ample, donat que no volem assumir cap risc d'anar per corriols impossible i patejar més del conte... la pujada dura i monòtona... en MAD comenta que te molta son i que si es para es quedaria adormit... enfilem fins a Can Cabanyes... aprofitem per fer una barreta i descansar uns minuts.

Ara ja toca pujar fins a Cadiretes, intento fer-ho per un nou corriol, però en MAD s'estima més anar pel camí conegut... reculo i intento atrapar-lo... me costa!!!

Arribem a Cadiretes, on trobem una colla de suisos perduts... en angles ens diuen que volen anar cap a Sant Feliu, intentem guiar-los, i seguim...

Ara toca un tram de baixada brutal... aquesta vegada baixo jo primer, i en MAD me segueix de prop... de seguit toca pujar novament... un cop dur per en MAD que pensava que de Cadiretes tot era baixada fins a casa, li comento que s'ha de pujar el Coll de la Mallorca i m'ordena que busqui una alternativa... no vol pujar més. Portem més de 1.000 metres de desnivell i comença a fer caloreta... al final seguim el track i pugem... ell no recordava aquesta zona d'altres sortides per aquí i li ha agafat d'imprevist... he de parar a engreixar la cadena, ja que fa un soroll impressionat... coronem el Coll de Mallorca, i ara si que fem la última baixada fins a Llagostera... estem cansats, però no petats, me fan mal les cervicals, i les cames estan esgotades... ens liem a l'hora de creuar l'autovia... al final seguim junts fins al Pavelló... trobem al germà d'en MAD i a l'Arnau... l'Albert i jo decidim que farem de control al proper RoadBook infantil del Club BTT, com l'any passat!!!

Quedem per fer alguna nocturna aquesta setmana i cada escu a casa seu!!!

Bona sortida, i veient les dades estic molt content... mireu el perfil que punyetero que es!!!

Altimetria

Pere ha dit...

Bona sortida Jordi, esteu imperables.

salut.

MAD ha dit...

Veus com jo ja ho deia!!!!!
Aquesta sortida es mes dura dels 1100 metres que m'havies promès. Si jo ja se quan estic apretat i quan no, i ara mateix, fer 1500 metres de desnivell m'apreta.
La sortideta de marres m'ha costat, he arribat a casa baldat, he passat una tarda bastant cuit, però per la propera, MES CANYA, que si hem de seguir en Pere hem d'espavilar

Siau

Jordi Marina ha dit...

Estic preparant una de 100 quilometres que a ben segur t'agradarà!!!

Per cer, jo no m'he enterat de la sortida... a la tarda he anat a estirar una mica les cames a peu per la muntanya... el millor per treure toxines dels muscles!!!

(És broma... només vull maltractar-lo psicològicament, a veure si me deixa arribar primer en alguna pujada!!!, je, je!!!)

arnaudonate ha dit...

Si continueu entrenant així hauré de trobar algú que vagi al meu ritme!
A veure si algún dia puc fer una de dura quwe sempre que en feu són dies que jo no puc venir

a10

arnaudonate ha dit...

- fotos i + text

Jordi Marina ha dit...

Mai esteu contents... quan no hi ha fotos, que voleu fotos, i quan hi ha, que us foti un rotllo impressionant!!!

Com va anar per Figueres?